Logo
Loading...

Regulamin

REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW I REZERWACJI ON-LINE

§ 1
Postanowienia ogólne
  1. Niniejszy regulamin (zwany dalej: „Regulaminem”) określa zasady rezerwacji i sprzedaży biletów wstępu do Strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona zlokalizowanej w przestrzeni terminala hali odlotów Portu Lotniczego Warszawa-Radom Im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976, ul. Prof. Tadeusza Sołtyka 1 26-600 Radom (zwany dalej: „Flyport”).
  2. Sprzedaż biletów prowadzona jest przez Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. z siedzibą w Warszawie (02-146) przy ul. Komitetu Obrony Robotników 49, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 51757, numer REGON: 000144035, numer NIP: 5860102292 (zwana dalej: „Baltona”).
  3. Sprzedaż biletów dokonywana jest za pośrednictwem strony internetowej dostępnej pod adresem www.biletyflyport.pl. (zwana dalej: „Strona Internetowa”).
  4. Zakup lub rezerwacja biletów wstępu do Flyportu za pomocą Strony Internetowej jest możliwe wyłącznie po zaakceptowaniu Regulaminu oraz „Regulaminu Strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona”, które dostępne są na stronie internetowej pod adresem www.flyport.pl.
  5. Aktualny grafik dni i godzin wstępu do Flyportu jest podawany do wiadomości na stronie www.flyport.pl.
  6. Za pośrednictwem Strony Internetowej możliwy jest zakup wyłącznie biletów indywidualnych, zaś dla grup zorganizowanych – możliwe jest wyłącznie dokonanie rezerwacji.
  7. Dokonując zakupu biletu przy wykorzystaniu Strony Internetowej, kupujący zawiera na odległość z Baltoną umowę zakupu biletu.
  8. Kupującemu nie przysługuje prawo do dokonania zwrotu biletów, a w przypadku konsumentów – zwrot biletów nie jest możliwy w związku z zawarciem umowy na odległość, stosownie do art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759), chyba że co innego wynika z niniejszego Regulaminu.
§ 2
Rezerwacja biletów on-line dla grup (bilety grupowe)
  1. Jako grupę zorganizowaną rozumie się grupę liczącą dziesięć [10] osób i więcej.
  2. Na każde dziesięć [10] osób w grupie przysługuje jeden [1] bezpłatny bilet dla opiekuna grupy.
  3. Każda rezerwacja on-line biletów grupowych otrzymuje swój indywidualny numer i wymaga uiszczenia opłaty poprzez dokonanie oddzielnej transakcji.
  4. Przy rezerwacji biletów on-line powinno się dokonać wyboru dnia i godziny wizyty we Flyporcie, następnie w formularzu danych należy wpisać: imię, nazwisko osoby rezerwującej, numer telefonu, adres e-mail, pełną nazwę instytucji, odpowiedni rodzaj i liczbę biletów z dostępnych kategorii cenowych oraz wszystkie niezbędne dane do wystawienia faktury.
  5. Jeśli osoba rezerwująca zaznaczyła w systemie rezerwacji okienko „Faktura VAT-Tak”, faktura będzie gotowa do odbioru na miejscu razem z biletami wstępu Flyportu. Faktura może być wysłana drogą elektroniczną tylko po wcześniejszej prośbie telefonicznej lub mailowej (rezerwacje@flyport.pl) odwiedzającego.
  6. Po dokonaniu rezerwacji, o której mowa w ustępie 5. powyżej, osoba dokonująca rezerwacji otrzyma potwierdzenie jej dokonania w formie wiadomości e-mail. Opłaty za rezerwację należy dokonać w ciągu dziesięciu [10] dni od momentu dokonania rezerwacji na podany w przesłanej wiadomości e-mail rachunek bankowy. Jako datę poprawnego opłacenia rezerwacji uznaje się datę zaksięgowania pieniędzy na konto Flyportu. W przypadku przelewów międzynarodowych należy pamiętać o dłuższej procedurze przepływu środków na konto Flyportu. Do momentu, kiedy wpłata nie wpłynie na konto Flyportu rezerwacja jest tymczasowa, do czasu upływu terminu określonego w niniejszym postanowieniu.
  7. W przypadku niewniesienia wpłaty w terminie opisanym w ustępie 6. powyżej, rezerwacja zostaje anulowana.
  8. Po uiszczeniu opłaty, a tym samym – skutecznym opłaceniu rezerwacji, wystawiana jest faktura vat i drukowane są bilety, które należy odebrać w kasie Flyportu najpóźniej w dniu wizyty i nie później niż na 30 minut przed rozpoczęciem tury zwiedzania.
  9. Procedurę rezerwacji grupowych można rozpocząć maksymalnie z 180-dniowym wyprzedzeniem oraz nie później niż na pięć [5] dni przed terminem wizyty we Flyporcie.
§ 3
Zakup biletów on-line dla osób indywidualnych
  1. Podczas dokonywania zakupu należy wybrać dzień wizyty we Flyporcie, następnie w formularzu danych należy wpisać: imię, nazwisko osoby rezerwującej, numer telefonu, adres e-mail oraz rodzaj i liczbę biletów.
  2. Zakupu biletów dla osób indywidualnych można dokonać maksymalnie z 60-dniowym wyprzedzeniem.
  3. Bilet rodzinny to jedno [1] miejsce na dany termin, dla maksymalnie dwóch [2] osób dorosłych, zgodnie z treścią §4 ust. 1 pkt 5 Regulaminu.
  4. Dzieci do lat trzech maja prawo do bezpłatnego wstępu na teren Flyportu.
  5. Jeśli osoba rezerwująca zaznaczyła w systemie rezerwacji okienko „Faktura VAT-Tak”, faktura zostanie wysłana za pośrednictwem drogi elektronicznej.
  6. Opłaty za rezerwację należy dokonać w ciągu jednej [1] godziny od momentu dokonania rezerwacji (bezpośrednio z poziomu Strony Internetowej lub za pośrednictwem linku umieszczonego we wiadomości e-mail przesłanej na adres e-mail podany podczas zakupu. Baltona umożliwia dokonywanie płatności poprzez wykorzystanie systemu płatności dostarczanego przez Autopay. Przed dokonaniem płatności należy zweryfikować, czy system obsługuje bank, z którego będzie wykonywana transakcja zapłaty lub dokonać zapłaty za pomocą karty płatniczej akceptowalnej przez system. Celem dokonania płatności osoba kupująca powinna postępować zgodnie z instrukcją wyświetlaną na stronie dostawcy systemu płatności, tj. Autopay.
  7. Każda transakcja zakupu biletów on-line dla osób indywidualnych otrzyma swój numer. Każdy kupujący otrzyma bilety drogą elektroniczną. Przy zaznaczeniu odpowiedniej opcji podczas dokonywania zakupu biletu, możliwe jest odebranie biletów w kasie Flyportu, na podstawie numeru zakupu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
  8. W przypadku niewniesienia wpłaty w terminie opisanym w ust. 6 rezerwacja zostaje anulowana.
  9. Klient odpowiedzialny jest za prawidłowy wydruk biletów oraz za ochronę biletów na swojej skrzynce pocztowej. Nie jest możliwe wysłanie biletu po raz kolejny.
§ 4
Rodzaje biletów
  1. Bilety do Flyportu podzielone są na następujące kategorie:
        1) bilet normalny – przysługuje osobie pełnoletniej, tj. osobie, która ukończyła 18. rok życia;
        2) bilet ulgowy – przysługuje:
            a) dzieciom i młodzieży szkolnej do 18. roku życia (uczniom po okazaniu legitymacji szkolnej);
            b) posiadaczom Karty Polaka (po okazaniu Karty Polaka), poniżej 18. roku życia;
            c) osobom do 18. roku życia, z niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej; w przypadku osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności zakupienie biletu upoważnia do wejścia z asystentem osoby niepełnosprawnej, dla którego należy pobrać oddzielny bezpłatny bilet);
        3) bilet ulgowy dorosły – przysługuje:
            a) młodzieży szkolnej między 18. a 19. rokiem życia (po okazaniu legitymacji szkolnej);
            b) studentom i doktorantom do ukończenia 26. roku życia (po okazaniu legitymacji studenckiej lub doktoranckiej);
            c) posiadaczom Karty Polaka (po okazaniu Karty Polaka);
            d) emerytom i rencistom (po okazaniu legitymacji ze zdjęciem, lub w przypadku legitymacji bez zdjęcia - legitymacji i dokumentu tożsamości);
            e) seniorom powyżej 65. roku życia (po okazaniu dokumentu ze zdjęciem);
            f) osobom powyżej 18. roku życia ze stwierdzoną niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej); w przypadku osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności zakupienie biletu upoważnia do wejścia z asystentem osoby niepełnosprawnej, dla którego należy pobrać oddzielny bezpłatny bilet);
        4) bilet grupowy– przysługuje zorganizowanej grupie liczącej co najmniej 11 osób, w tym jednego [1] opiekuna.
        5) bilet rodzinny – przysługuje dwóm osobom dorosłym, tj. powyżej 18. roku życia.
  2. Wstęp do Flyportu dla dzieci, które nie ukończyły 3. roku życia jest bezpłatny, przy czym należy dla nich pobrać w kasie Flyportu bezpłatny bilet. Pobranie bezpłatnego biletu jest w tym przypadku możliwe przy zakupie biletu, o którym mowa w §4 ust. 1 pkt. 1, 3, 5 Regulaminu (tj. bilet normalny, bilet ulgowy dorosły lub bilet rodzinny).
  3. Każdy z rodzajów biletów określonych w niniejszym §4 Regulaminu uprawnia do wstępu do Flyportu, zgodnie z informacjami umieszczonymi na bilecie.
  4. Na kupującym bilet spoczywa obowiązek odpowiedniego przechowywania i zabezpieczenia biletu. W przypadku niezgodności treści biletu z zamówieniem, należy niezwłocznie ten fakt zgłosić do Baltony, poprzez e-mail: rezerwacje@flyport.pl.
§ 5
Kontakt
  1. W kwestiach związanych z zakupem biletów za pośrednictwem Strony Internetowej, kupujący mogą się kontaktować z biurem obsługi klienta:
        a. telefonicznie – pod numerem: +48 532300687;
        b. elektronicznie – pod adresem e-mail: rezerwacje@flyport.pl
  2. Kontakt z wykorzystaniem wskazanych w ustępie 1. powyżej form kontaktu możliwy jest w następujące dni i godziny: od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00.
§ 6
Reklamacje
  1. Reklamacje związane z zakupem biletu za pośrednictwem Strony Internetowej mogą być zgłaszane w formie elektronicznej, poprzez przesłanie reklamacji na adres e-mail: reklamacje@flyport.pl lub pisemnie na adres: Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A., ul. Komitetu Obrony Robotników 49, 02-146 Warszawa.
  2. Baltona ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania, w formie w jakiej złożono reklamację, chyba że z treści reklamacji wynika, że odpowiedź ma zostać udzielona w innej formie.
  3. Skorzystanie ze ścieżki reklamacyjnej stanowi przejaw polubownego rozwiązywania sporu. Niezależnie od uznania, bądź nieuznania reklamacji za zasadną, osobie składającej reklamację przysługuje uprawnienie do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.
  4. Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności – zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich lub miejskich (powiatowych) rzeczników praw konsumentów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
  5. Konsumentowi przysługuje również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
§ 7
Ochrona danych osobowych
  1. Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj. zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z dnia 04.05.2016 r. nr 119/1) (dalej: RODO)
  2. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z dokonywaniem zakupu biletu online jest: Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. z siedzibą w Warszawie (02-146) przy ul. Komitetu Obrony Robotników 49, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 51757, numer REGON: 000144035, numer NIP: 5860102292 (dalej: Administrator).
  3. W kwestiach związanych z ochroną danych osobowych możliwy jest kontakt z Administratorem lub wyznaczonym przez niego Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, za pośrednictwem poczty tradycyjnej – wysyłając zapytanie na adres siedziby administratora wskazany w ustępie 1. powyżej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zapytanie na adres: rodo@baltona.pl.
  4. Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane dotyczące płatności, dane niezbędne do wystawienia faktury – w przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą) w celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
           a. podjęcia działań niezbędnych do zawarcia umowy o zakup biletu za pośrednictwem Strony Internetowej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
           b. podjęcia działań związanych z obsługą transakcji dokonywanej na potrzeby zakupu biletu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
           c. obsługi reklamacji, w przypadku jej złożenia, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
           d. realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa: podatkowych, a także dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
           e. dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora – na podstawie art. 6 ust.1 lit. f) RODO.
  5. Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom współpracującym z Administratorem, jeśli takie przekazanie jest niezbędne do realizacji zakupu biletów – np. dostawcom usług informatycznych, księgowych, prawnych, dostawcom rozwiązań płatniczych.
  6. Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.
  7. Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy, a także do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (co do zasady – 5 lat). W przypadku dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, Administrator będzie przechowywał Państwa dane do czasu wygaśnięcia prawa do dochodzenia roszczeń, bądź do czasu prawomocnego zakończenia postępowania sądowego.
  8. Przysługuje Państwu prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu – w przypadkach określonych w RODO.
  9. W przypadku uznania, że Państwa dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; adres e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
  10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy zakupu biletu. Odmowa podania danych osobowych będzie skutkowała niemożliwością zakupu biletu przy wykorzystaniu Strony Internetowej.
  11. Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym decyzjom oraz profilowaniu.
§ 8
Postanowienia końcowe
  1. Flyport zastrzega sobie prawo zmiany dokonanej rezerwacji w uzasadnionych przypadkach. Osobom, które dokonały wcześniejszej rezerwacji, przysługuje w takich przypadkach zmiana terminu lub zwrot opłaty za bilety.
  2. Faktura za wstęp do Flyportu wystawiana jest w ciągu siedmiu [7] dni od dnia zakupu biletów.
  3. Fakturę wystawia się na podstawie paragonu.
  4. Flyport zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego Regulaminu. Zmieniony regulamin zostanie podany do wiadomości publicznej na stronie www.flyport.pl oraz w kasach Flyportu. W przypadku dokonywania zmian w Regulaminie, zmiany te wejdą w życie w terminie 14 dni od opublikowania nowej treści Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na zakup biletów dokonanych przed zmianą, co oznacza, że w przypadku dokonania zakupu biletów przed zmianą Regulaminu, zastosowanie znajdzie Regulamin w wersji obowiązującej w dacie zakupu.
  5. Przy rezerwacji biletów stosuje się ceny wskazane w aktualnym cenniku.
  6. Niniejszy Regulamin nie narusza postanowień „Regulaminu Strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona”,  dostępnego  na  stronie  internetowej  pod adresem www.flyport.pl oraz w kasach Flyportu.
  7. W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio postanowienia „Regulaminu Strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona.
  8. Do niniejszego Regulaminu stosuje się przepisy obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (prawo polskie).
  9. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 5.09.2024.