Loading...
Regulamin
REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW I REZERWACJI ON-LINE
§ 1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (zwany dalej: „Regulaminem”) określa zasady rezerwacji i sprzedaży biletów wstępu do Strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona zlokalizowanej w przestrzeni terminala hali odlotów Portu Lotniczego Warszawa-Radom Im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976, ul. Prof. Tadeusza Sołtyka 1 26-600 Radom (zwany dalej: „Flyport”).
- Sprzedaż biletów prowadzona jest przez Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. z siedzibą w Warszawie (02-146) przy ul. Komitetu Obrony Robotników 49, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 51757, numer REGON: 000144035, numer NIP: 5860102292 (zwana dalej: „Baltona”).
- Sprzedaż biletów dokonywana jest za pośrednictwem strony internetowej dostępnej pod adresem www.biletyflyport.pl. (zwana dalej: „Strona Internetowa”).
- Zakup lub rezerwacja biletów wstępu do Flyportu za pomocą Strony Internetowej jest możliwe wyłącznie po zaakceptowaniu Regulaminu oraz „Regulaminu Strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona”, które dostępne są na stronie internetowej pod adresem www.flyport.pl.
- Aktualny grafik dni i godzin wstępu do Flyportu jest podawany do wiadomości na stronie www.flyport.pl.
- Za pośrednictwem Strony Internetowej możliwy jest zakup wyłącznie biletów indywidualnych, zaś dla grup zorganizowanych – możliwe jest wyłącznie dokonanie rezerwacji.
- Dokonując zakupu biletu przy wykorzystaniu Strony Internetowej, kupujący zawiera na odległość z Baltoną umowę zakupu biletu.
- Kupującemu nie przysługuje prawo do dokonania zwrotu biletów, a w przypadku konsumentów – zwrot biletów nie jest możliwy w związku z zawarciem umowy na odległość, stosownie do art. 38 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759), chyba że co innego wynika z niniejszego Regulaminu.
§ 2
Rezerwacja biletów on-line dla grup (bilety grupowe)
- Jako grupę zorganizowaną rozumie się grupę liczącą dziesięć [10] osób i więcej.
- Na każde dziesięć [10] osób w grupie przysługuje jeden [1] bezpłatny bilet dla opiekuna grupy.
- Każda rezerwacja on-line biletów grupowych otrzymuje swój indywidualny numer i wymaga uiszczenia opłaty poprzez dokonanie oddzielnej transakcji.
- Przy rezerwacji biletów on-line powinno się dokonać wyboru dnia i godziny wizyty we Flyporcie, następnie w formularzu danych należy wpisać: imię, nazwisko osoby rezerwującej, numer telefonu, adres e-mail, pełną nazwę instytucji, odpowiedni rodzaj i liczbę biletów z dostępnych kategorii cenowych oraz wszystkie niezbędne dane do wystawienia faktury.
- Jeśli osoba rezerwująca zaznaczyła w systemie rezerwacji okienko „Faktura VAT-Tak”, faktura będzie gotowa do odbioru na miejscu razem z biletami wstępu Flyportu. Faktura może być wysłana drogą elektroniczną tylko po wcześniejszej prośbie telefonicznej lub mailowej (rezerwacje@flyport.pl) odwiedzającego.
- Po dokonaniu rezerwacji, o której mowa w ustępie 5. powyżej, osoba dokonująca rezerwacji otrzyma potwierdzenie jej dokonania w formie wiadomości e-mail. Opłaty za rezerwację należy dokonać w ciągu dziesięciu [10] dni od momentu dokonania rezerwacji na podany w przesłanej wiadomości e-mail rachunek bankowy. Jako datę poprawnego opłacenia rezerwacji uznaje się datę zaksięgowania pieniędzy na konto Flyportu. W przypadku przelewów międzynarodowych należy pamiętać o dłuższej procedurze przepływu środków na konto Flyportu. Do momentu, kiedy wpłata nie wpłynie na konto Flyportu rezerwacja jest tymczasowa, do czasu upływu terminu określonego w niniejszym postanowieniu.
- W przypadku niewniesienia wpłaty w terminie opisanym w ustępie 6. powyżej, rezerwacja zostaje anulowana.
- Po uiszczeniu opłaty, a tym samym – skutecznym opłaceniu rezerwacji, wystawiana jest faktura vat i drukowane są bilety, które należy odebrać w kasie Flyportu najpóźniej w dniu wizyty i nie później niż na 30 minut przed rozpoczęciem tury zwiedzania.
- Procedurę rezerwacji grupowych można rozpocząć maksymalnie z 180-dniowym wyprzedzeniem oraz nie później niż na pięć [5] dni przed terminem wizyty we Flyporcie.
§ 3
Zakup biletów on-line dla osób indywidualnych
- Podczas dokonywania zakupu należy wybrać dzień wizyty we Flyporcie, następnie w formularzu danych należy wpisać: imię, nazwisko osoby rezerwującej, numer telefonu, adres e-mail oraz rodzaj i liczbę biletów.
- Zakupu biletów dla osób indywidualnych można dokonać maksymalnie z 60-dniowym wyprzedzeniem.
- Bilet rodzinny to jedno [1] miejsce na dany termin, dla maksymalnie dwóch [2] osób dorosłych, zgodnie z treścią §4 ust. 1 pkt 5 Regulaminu.
- Dzieci do lat trzech maja prawo do bezpłatnego wstępu na teren Flyportu.
- Jeśli osoba rezerwująca zaznaczyła w systemie rezerwacji okienko „Faktura VAT-Tak”, faktura zostanie wysłana za pośrednictwem drogi elektronicznej.
- Opłaty za rezerwację należy dokonać w ciągu jednej [1] godziny od momentu dokonania rezerwacji (bezpośrednio z poziomu Strony Internetowej lub za pośrednictwem linku umieszczonego we wiadomości e-mail przesłanej na adres e-mail podany podczas zakupu. Baltona umożliwia dokonywanie płatności poprzez wykorzystanie systemu płatności dostarczanego przez Autopay. Przed dokonaniem płatności należy zweryfikować, czy system obsługuje bank, z którego będzie wykonywana transakcja zapłaty lub dokonać zapłaty za pomocą karty płatniczej akceptowalnej przez system. Celem dokonania płatności osoba kupująca powinna postępować zgodnie z instrukcją wyświetlaną na stronie dostawcy systemu płatności, tj. Autopay.
- Każda transakcja zakupu biletów on-line dla osób indywidualnych otrzyma swój numer. Każdy kupujący otrzyma bilety drogą elektroniczną. Przy zaznaczeniu odpowiedniej opcji podczas dokonywania zakupu biletu, możliwe jest odebranie biletów w kasie Flyportu, na podstawie numeru zakupu, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym.
- W przypadku niewniesienia wpłaty w terminie opisanym w ust. 6 rezerwacja zostaje anulowana.
- Klient odpowiedzialny jest za prawidłowy wydruk biletów oraz za ochronę biletów na swojej skrzynce pocztowej. Nie jest możliwe wysłanie biletu po raz kolejny.
§ 4
Rodzaje biletów
- Bilety do Flyportu podzielone są na następujące kategorie:
1) bilet normalny – przysługuje osobie pełnoletniej, tj. osobie, która ukończyła 18. rok życia;
2) bilet ulgowy – przysługuje:
a) dzieciom i młodzieży szkolnej do 18. roku życia (uczniom po okazaniu legitymacji szkolnej);
b) posiadaczom Karty Polaka (po okazaniu Karty Polaka), poniżej 18. roku życia;
c) osobom do 18. roku życia, z niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej; w przypadku osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności zakupienie biletu upoważnia do wejścia z asystentem osoby niepełnosprawnej, dla którego należy pobrać oddzielny bezpłatny bilet);
3) bilet ulgowy dorosły – przysługuje:
a) młodzieży szkolnej między 18. a 19. rokiem życia (po okazaniu legitymacji szkolnej);
b) studentom i doktorantom do ukończenia 26. roku życia (po okazaniu legitymacji studenckiej lub doktoranckiej);
c) posiadaczom Karty Polaka (po okazaniu Karty Polaka);
d) emerytom i rencistom (po okazaniu legitymacji ze zdjęciem, lub w przypadku legitymacji bez zdjęcia - legitymacji i dokumentu tożsamości);
e) seniorom powyżej 65. roku życia (po okazaniu dokumentu ze zdjęciem);
f) osobom powyżej 18. roku życia ze stwierdzoną niepełnosprawnością (po okazaniu orzeczenia o niepełnosprawności oraz dokumentu ze zdjęciem lub legitymacji osoby niepełnosprawnej); w przypadku osób z orzeczonym znacznym stopniem niepełnosprawności zakupienie biletu upoważnia do wejścia z asystentem osoby niepełnosprawnej, dla którego należy pobrać oddzielny bezpłatny bilet);
4) bilet grupowy– przysługuje zorganizowanej grupie liczącej co najmniej 11 osób, w tym jednego [1] opiekuna.
5) bilet rodzinny – przysługuje dwóm osobom dorosłym, tj. powyżej 18. roku życia. - Wstęp do Flyportu dla dzieci, które nie ukończyły 3. roku życia jest bezpłatny, przy czym należy dla nich pobrać w kasie Flyportu bezpłatny bilet. Pobranie bezpłatnego biletu jest w tym przypadku możliwe przy zakupie biletu, o którym mowa w §4 ust. 1 pkt. 1, 3, 5 Regulaminu (tj. bilet normalny, bilet ulgowy dorosły lub bilet rodzinny).
- Każdy z rodzajów biletów określonych w niniejszym §4 Regulaminu uprawnia do wstępu do Flyportu, zgodnie z informacjami umieszczonymi na bilecie.
- Na kupującym bilet spoczywa obowiązek odpowiedniego przechowywania i zabezpieczenia biletu. W przypadku niezgodności treści biletu z zamówieniem, należy niezwłocznie ten fakt zgłosić do Baltony, poprzez e-mail: rezerwacje@flyport.pl.
§ 5
Kontakt
- W kwestiach związanych z zakupem biletów za pośrednictwem Strony Internetowej, kupujący mogą się kontaktować z biurem obsługi klienta:
a. telefonicznie – pod numerem: +48 532300687;
b. elektronicznie – pod adresem e-mail: rezerwacje@flyport.pl - Kontakt z wykorzystaniem wskazanych w ustępie 1. powyżej form kontaktu możliwy jest w następujące dni i godziny: od poniedziałku do piątku, w godzinach 8:00-16:00.
§ 6
Reklamacje
- Reklamacje związane z zakupem biletu za pośrednictwem Strony Internetowej mogą być zgłaszane w formie elektronicznej, poprzez przesłanie reklamacji na adres e-mail: reklamacje@flyport.pl lub pisemnie na adres: Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A., ul. Komitetu Obrony Robotników 49, 02-146 Warszawa.
- Baltona ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania, w formie w jakiej złożono reklamację, chyba że z treści reklamacji wynika, że odpowiedź ma zostać udzielona w innej formie.
- Skorzystanie ze ścieżki reklamacyjnej stanowi przejaw polubownego rozwiązywania sporu. Niezależnie od uznania, bądź nieuznania reklamacji za zasadną, osobie składającej reklamację przysługuje uprawnienie do dochodzenia roszczeń na drodze sądowej.
- Konsument może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w szczególności – zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckich lub miejskich (powiatowych) rzeczników praw konsumentów. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
- Konsumentowi przysługuje również możliwość skorzystania z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem internetowym: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=PL
§ 7
Ochrona danych osobowych
- Państwa dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, tj. zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z dnia 04.05.2016 r. nr 119/1) (dalej: RODO)
- Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w związku z dokonywaniem zakupu biletu online jest: Przedsiębiorstwo Handlu Zagranicznego „Baltona” S.A. z siedzibą w Warszawie (02-146) przy ul. Komitetu Obrony Robotników 49, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 51757, numer REGON: 000144035, numer NIP: 5860102292 (dalej: Administrator).
- W kwestiach związanych z ochroną danych osobowych możliwy jest kontakt z Administratorem lub wyznaczonym przez niego Inspektorem Ochrony Danych Osobowych, za pośrednictwem poczty tradycyjnej – wysyłając zapytanie na adres siedziby administratora wskazany w ustępie 1. powyżej lub za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zapytanie na adres: rodo@baltona.pl.
- Administrator będzie przetwarzał Państwa dane osobowe (imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane dotyczące płatności, dane niezbędne do wystawienia faktury – w przypadku osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą) w celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
a. podjęcia działań niezbędnych do zawarcia umowy o zakup biletu za pośrednictwem Strony Internetowej – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
b. podjęcia działań związanych z obsługą transakcji dokonywanej na potrzeby zakupu biletu – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO;
c. obsługi reklamacji, w przypadku jej złożenia, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO;
d. realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa: podatkowych, a także dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO;
e. dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora – na podstawie art. 6 ust.1 lit. f) RODO. - Państwa dane osobowe mogą zostać przekazane podmiotom współpracującym z Administratorem, jeśli takie przekazanie jest niezbędne do realizacji zakupu biletów – np. dostawcom usług informatycznych, księgowych, prawnych, dostawcom rozwiązań płatniczych.
- Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani do organizacji międzynarodowych.
- Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji umowy, a także do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze (co do zasady – 5 lat). W przypadku dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami, Administrator będzie przechowywał Państwa dane do czasu wygaśnięcia prawa do dochodzenia roszczeń, bądź do czasu prawomocnego zakończenia postępowania sądowego.
- Przysługuje Państwu prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu – w przypadkach określonych w RODO.
- W przypadku uznania, że Państwa dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem, przysługuje Państwu prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (adres: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa; adres e-mail: kancelaria@uodo.gov.pl).
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy zakupu biletu. Odmowa podania danych osobowych będzie skutkowała niemożliwością zakupu biletu przy wykorzystaniu Strony Internetowej.
- Państwa dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym decyzjom oraz profilowaniu.
§ 8
Postanowienia końcowe
- Flyport zastrzega sobie prawo zmiany dokonanej rezerwacji w uzasadnionych przypadkach. Osobom, które dokonały wcześniejszej rezerwacji, przysługuje w takich przypadkach zmiana terminu lub zwrot opłaty za bilety.
- Faktura za wstęp do Flyportu wystawiana jest w ciągu siedmiu [7] dni od dnia zakupu biletów.
- Fakturę wystawia się na podstawie paragonu.
- Flyport zastrzega sobie prawo do zmian niniejszego Regulaminu. Zmieniony regulamin zostanie podany do wiadomości publicznej na stronie www.flyport.pl oraz w kasach Flyportu. W przypadku dokonywania zmian w Regulaminie, zmiany te wejdą w życie w terminie 14 dni od opublikowania nowej treści Regulaminu. Zmiana Regulaminu nie wpływa na zakup biletów dokonanych przed zmianą, co oznacza, że w przypadku dokonania zakupu biletów przed zmianą Regulaminu, zastosowanie znajdzie Regulamin w wersji obowiązującej w dacie zakupu.
- Przy rezerwacji biletów stosuje się ceny wskazane w aktualnym cenniku.
- Niniejszy Regulamin nie narusza postanowień „Regulaminu Strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona”, dostępnego na stronie internetowej pod adresem www.flyport.pl oraz w kasach Flyportu.
- W zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio postanowienia „Regulaminu Strefy edukacyjno-rozrywkowej Flyport by Baltona.
- Do niniejszego Regulaminu stosuje się przepisy obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (prawo polskie).
- Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 5.09.2024.